This nice Blogger theme is compatible with various major web browsers. You can put a little personal info or a welcome message of your blog here. Go to "Edit HTML" tab to change this text.
RSS

19 Haziran 2014 Perşembe

Montessori Zımpara Kağıdından Harfler (Montessori Sandpaper Letters )

Zımpara Kağıdı Harfler
Evde nasıl hazırlayabiliriz?
-Harflerin zeminin de paspartu kartonu kullandım. Paspartu kartonunu herhangi bir resim çerçevecisinden temin edebilirsiniz. Tabaka halinde satılıyor. Bir tabaka fiyatı (Diyarbakır a göre) 14 tl. Sessiz harfler çoğunlukta olduğu için bir tabaka pembe paspartu kartonu ,sesli harfler için ise yarım tabaka mavi karton aldım. Bunları aldığım yerde 20x20 cm ebadında kestirdim.
-Zımpara harfler için kullanılacak zımpara kağıtlarını yapı marketten temin ettim. Onlara da yaklaşık 10 tl. ödedim.
-Harfleri (küçük harf olacak şekilde) büyük bir ölçekte tek tek word'de yazdım ve dökümünü aldım.
             
 
 

Word'de yazdığım harfleri düzgün bir şekilde hazırladıktan sonra zımpara kağıdına ,harfi ters şekilde yerleştirerek çizdim. Makas ve maket bıçağı yardımıyla kestim.
 
 
Silikon tabancasıyla harfleri mavi ve pembe paspartu kartonlarına yapıştırdım.
 
 
Harflerle işimiz bitti. Sıra geldi kum tepsisine.Hazırladığım kartları marangoza götürerek ona uygun iki bölmeli bir tepsi yaptırdım. Tepsinin geniş bölümüne harflerimizin çizimlerini daha net görebilmek için sarı fon kağıdı yapıştırdım.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
Kum tepsimizin geniş bölümüne her yerde bulabileceğimiz hazır renkli kumu döktük. Başladık materyalimizi uygulamaya. Duyarak, görerek öğrenmenin yanına dokunarak, yaparak-yaşayarak öğrenmeyi katarsak daha kalıcı öğrenmeyi sağlamış oluruz.
 
 
 
 
 
 
 
 



1 yorum:

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş emeğinize sağlık

Yorum Gönder